Vision Pro – це комп'ютер нового типу. Це гарнітура, яка доповнює реальність, змішуючи її з цифровим інтерфейсом, подібним до macOS та iPadOS.

Нова гарнітура — це розширення екранів, які тепер вам не потрібні.

Apple Vision Pro отримала простий тривимірний інтерфейс, який керується руками, поглядом та голосом. Жодних зовнішніх контролерів. Тільки те, що дала вам природа. Руки для керування не потрібно тримати якимось спеціальним чином. Судячи з оглядів, до жестів звикаєш приблизно за півгодини.

Кожен елемент інтерфейсу прописаний у 3D, від них падають тіні. Приголомшливо. Усі елементи займають вільний простір, розширюючись у ньому.

XR-гарнітура дозволяє вимкнути зовнішню реальність. Це можна зробити за допомогою цифрової коронки, як Apple Watch або AirPods Max, тим самим регулюючи ступінь доступу до реальності.

Найдивовижніша штука – відображення очей EyeSight на зовнішньому дисплеї, якщо використовується саме доповнена реальність. Це дуже дивно, але Apple вважає, що таким чином ніхто не «втратить» людину, яка сидить навпроти.

Щоб проеціювати зображення на зовнішній екран, потрібно відсканувати обличчя. Сканування відбувається за допомогою датчиків на зовнішній стороні гарнітури. Потім за допомогою нейромереж гарнітура буде створювати ваш цифровий аватар, рух очей та емоції якого копіюватимуться з вас за допомогою вбудованих у внутрішню частину гарнітури датчиків. При цьому ваш аватар буде об'ємним, тобто його можна буде обминати (але лише частково).

Гарнітура – найамбіційніший продукт та кульмінація розвитку таких продуктів, як Mac, iPhone та Apple Watch.

Передня частина гарнітури - єдиний шматок тривимірного полірованого скла. Воно не заважає датчикам та камерам, на які можна знімати просторові фото та відео. Рамка - виготовлений на замовлення алюмінієвий сплав.

М'який текстиль робить гарнітуру дуже зручною – заявляє Apple. З огляду на важкі, але невагомі AirPods Max у ці слова віриш. Голова під ремінцем не потітиме — матеріал, що дихає.

Лінзи Zeiss допомагають людям, яким потрібна корекція зору.

Зовнішній акумулятор пояснюють тим, що без нього окуляри полегшали. Зважаючи на все, кабель не від'єднується. Порвали - купуйте новий акумулятор. 

Гарнітура отримала microOLED-екрани, сукупна роздільна здатність яких становить 23 Мп. Тобто виходить по 4К кожен із двох екранів розміром не більше однієї поштової марки. Між екраном та очима блок із трьох лінз, який забезпечує найширший кут огляду.

Акустика – два динаміки з підтримкою просторового аудіо, завдяки чому вони можуть вписати звук у звукову картину вашої реальної кімнати. Судячи з оглядів, вони працюють дуже вражаюче.

Гарнітура отримала купу датчиків та лідери, які зчитують рух рук. Для цього потрібна робота відразу двох чіпів: M2 у співдружності з чіпом R1. Останній відповідає за обробку даних із датчиків гарнітури в режимі реального часу – а це 12 камер, п'ять датчиків та шість мікрофонів.

У Твіттері персонаж на ім'я Стерлінг Крістпін повідомив, що протягом кількох років до 2021 року працював над цією гарнітурою. За його словами, один із ключових елементів управління – очі. Якщо вірити йому, то Apple намагається передбачити, що саме зараз створить користувач:

В цілому більшість моєї роботи полягала у визначенні психічного стану користувачів на основі даних їх тіла і мозку, коли вони використовують гарнітуру. Отже, користувач перебуває у змішаній чи віртуальній реальності, а моделі штучного інтелекту намагаються передбачити, чи ви відчуваєте цікавість, зависли в думках, відчуваєте страх, сфокусовані, щось згадуєте чи перебуваєте в якомусь іншому когнітивному стані. Все це можна визначити за допомогою відстеження погляду, електричної активності мозку, серцевих скорочень та ритмів, м'язової активності тощо. Є багато трюків, щоб уможливити конкретні прогнози. Один з найкрутіших результатів полягав у тому, щоб передбачити, що користувач натисне щось, перш ніж він це зробить. - Стерлінг Крістпін (колишній розробник Apple Vision Pro).

Apple уникає слова "гарнітура". У прес-релізі Vision Pro називається «імерсивним комп'ютером», але її завзято порівнюють із VR-гарнітурами, що докорінно помилково. XR ("Розширена реальність") або MR ("Змішана реальність") - так. Тобто один із головних конкурентів виглядає так:

Це Varjo XR-3. Як відомо з назви, це XR-гарнітура, до роботи якої потрібен зовнішній комп'ютер, тобто без проводів ніяк.

Роздільна здатність на око становить 2880 × 2720 пікселів, коли Apple Vision Pro «4К на око». Тут використовуються дротові навушники, коли Vision Pro — динаміки. При цьому Varjo XR-3 коштує лише $6495. І ще річна передплата за $1495.

Apple Vision Pro – дуже дивний продукт. Незрозуміло, що з нею робити. Це персональна кінозала, це іммерсивна камера, це величезний віртуальний монітор, у випадку з No Man's Sky це, ймовірно, ще й ігрова станція (я вважаю, що гарнітура підтримуватиме її). А ще Apple підключила Unity для розробки програмного забезпечення для Vision Pro, тому незабаром чекаємо на нове цікаве програмне забезпечення.

Ми ще багато чого не знаємо про цю гарнітуру, яка поки що для більшості з нас виглядає як сферичний кінь у вакуумі. Незрозумілий гаджет, що коштує величезних грошей. Але поки ми вивчали ринок, то зрозуміли, що ціна, принаймні в доларах, виглядає дуже адекватною. Навіть через те, що нам показали, не назвавши характеристик.

Так, у Vision Pro багато недоліків. Дві години роботи від зовнішнього акумулятора – це ганьба. Кабель, що не від'єднується від акумулятора - ганьба при розмовах про турботу про екологію. Зовнішній екран виглядає так крипово, що нічого, крім нервового смішку, не викликає. Та й те, що ми не побачили фотографії та відео топів Apple у цій гарнітурі, теж виглядає вкрай так собі.

Але це цікавий продукт. Його цікаво обговорювати. Його буде цікаво спробувати, коли він вийде. Головне, щоби вийшов.

Першою країною, де Apple Vision Pro з'явиться у продажу, буде США. Там за гарнітуру попросять $3499. Очікуваний вихід – початок наступного року.